Kui videomängud on leidnud oma edu valemi, jätkatakse tihti samal rajal, julgemata ette võtta uut lähenemist.

Rockstar on GTA V puhul valinud teise tee - ühe peategelase asemel on neid seekord kolm!

GTAV

Trevor (vasakul), Franklin (keskel), Michael (paremal)

  • Ühelt tegelaselt saab teisele üle minna igal hetkel, kui sa ei ole parasjagu missioonil.
  • Samas on ka missioone, mille käigus on sul võimalik missiooni paremaks soorituseks ühelt tegelaselt teisele üle minna.
  • Tegelast vahetades zuumib kaamera Google Earth'i -laadsesse taevavaatesse ning seejärel tagasi soovitud tegelase kehastusse.
  • Peategelasi saab muuta nende välimuselt, kuid mitte füüsiselt. Rockstar otsustas, et keha proportsioonide muutmisvõimalus ei tagaks kõrgekvaliteetseid vaheklippe.
  • Peategelased ei ole nii suured naistemehed, kui Niko Bellic, kuna see ei ühildu nende iseloomuga.
  • Igal tegelasel on oma kindel sõpruskond.
  • Kuulsad näitlejad on peategelaste rollist välja jäetud, kuna muidu tekiksid peategelastest valed kujutlemad.
  • 3 peategelast tutvustavad mängu korraga kolmest erinevast perspektiivist. Sarnaselt, nagu see oli IV trio: Niko, Johnny ja Luiz'iga.

Dan Houser meenutas intervjuu käigus, kuidas ka Red Dead Redemption'i ilmumise eel oli kriitikuid, kes pidasid kaasaja popkultuurist avatud vesterni suundumist täielikuks katastroofiks. Ometi tõestas RDR end vastupidiselt. Sarnase põhimõttega on Rockstar lähenenud ka Grand Theft Auto V-le.

  • Juhtimine, tulistamine ja lähivõitlus on tõsiselt ette võetud ning täiuslikkuseni lihvitud.
  • Mobiiltelefon jätkab oma osa mängus, kuid pigem internetti pääsemise, kui sõpradega suhtlemise otstarbel.
  • Meelelahutus meelelahtuse sees, ehk GTA4-st tuntud "Republican Space Rangers"-laadsed TV-saated jätkavad seerias.
  • Mängus on täismõõdus golfiväljak ning Rockstar on minimängude osas leidnud lihvitud arusaama - üks hästi läbitöötatud minimäng on parem, kui viis hädist.
  • Tänava peal võib kohata "dünaamilisi missioone", nagu need olid esindatud Red Dead Redemption'i metsikus looduses.
  • "Juhuslikud möödakäijad" jätkavad seerias, kuid seekord korralike mocap-animatsioonide ning suuremõõtmelisemalt kui varem.
  • Tegelased GTA IV-st võivad end näole anda ka V-s. Kindlasti ei ole selleks aga Niko Bellic.
  • Rockstar püüab cutscene'id ja visuaalse gameplay võimalikult sujuvalt üheks sulandada.

Kinnitatud sõiduvahendid...

  • BMX-id, mägirattad ja rattad
  • Krossi- ja mootorrattad
  • Helikopterid ning lennukid
  • Skuutrid ja ATV-d
  • Suur valik autosid ning veokeid

Mängu tegevuspaik toimub ainult Los Santoses (Los Angeles) ja ümbritsevates maakohtades ning kõrbetes. Mängu ei ole lisatud San Franciscot, Las Vegast ega ühtki teist linna, kuna Rockstar tahtis keskenduda ainult ühele kindlale asukohale, tuues välja kõik võlud ja valud mis inglitelinnal endaga varuks on. Lisades mängu teisi linnu, kaotaks Rockstar soovitud atmosfääri.

  • GTA V Los Santos ei ole peale nime üheski mõtte seotud "GTA: San Andreas"-ega. PS2-ajastu Grand Theft Auto'd oli üks ajastu ning praeguse generatsiooni ajastu on teine. CJ ja Tommy Vercetti on selle generatsiooni jaoks Rockstari sõnade läbi "müütilised olendid".
  • Kui arvestada ka siseruume, on GTA V maa-ala suurem, kui RDR, GTA IV ja San Andreas kokku.
  • GTA4 puhul suutis Rockstar'i mängumootor "renderdada" mängumaailma 1,5km ulatuses. GTAV-s suudab see aga korraga näidata ka kõige kaugemaid mägesid mängumaailma kaugest ulatusest.

Multiplayer'i kohapealt seekord detailid puudusid. Meelde tuletati ainult seda, et Max Payne 3-s esindatud "Crew"-süsteem jätkab ka GTA V-s.